Új élet Tenerifén-Life Tenerife

Új élet Tenerifén-Life Tenerife

Egy csodás nap a LORO PARK ban Tenerifén

2022. szeptember 16. - Tenedi

2022.09.15.

Kitaláltuk hogy akkor irány a Loro Park. Az idő tökéletes,szendóval, fényképezővel és nem kevés lelkesedéssel felvértezve pillanatok alatt ott is voltunk már nyitásra. Kell is hisz ez egy egész napos program, akkora a park és az előadásokat is többször meg lehet nézni. Hiába a korai érkezés, már igy is rengetegen várták a bebocsáttatást, az ingyenes kisvonatok meg folyamatosan hordták a népet a városból.     

Alig vártam hogy bejussunk, a bejáratnál koikkal teli tóban lis halszobrocska várja tátott szájjal kivánság centjeidet.

Köztudott, hogy nem dobok túl jól, de gondoltam mi vesztenivalóm van max mellé megy, kivántam egy nagyot és lényegretörőt, és dobtam. Bakker belement... Juhhé. Örömtánc után siettünk tovább, mert az első orca előadás szinte azonnal kezdődik. Elfoglaltuk helyünket a vizmentes zónában, -ha nagyon előre -le ülsz akkor lefröcskölnek:-)-erre külön adnak esőkabátot egyébként. 

 Gyermekien remegő szivvel vártam Morgant.

Persze a kamera lencséjét folyamatosan a szememen tartottam, egyrészt várva a legjobb pillanatot, másrészt hivatott eltakarni potyogó öröm könnyeim. 

 Fantasztikus show után örömmámorban úszva húztam magam után apát, ugyanigy megnéztük a delfin,

a loro,

a fóka showt is.

Benéztünk a loro showra is amit múltkor kihagytunk. Hát gyerekek! Miközben bemutatják a papagályfajokat egy fantasztikus előadás keretében, ott röpködnek körülötted, feletted a madarak, némelyik még hozzá is ért a fejemhez röptében. :-) Aztán jött az előadó és ajánlgatott egy kajával teli tálat amin madarak eszegettek, de nemigen akadt jelentkező, jobbanmondva nem hagytam leheőséget mert lecsaptam az alkalomra.

Némelyikük az ujjamon ácsorgott, el és visszaröppent -katartikus élmény! Mindegyik mini extázisokba sodorta lelkem, igy muszály volt kicsit lehiggadnom, megpihentünk az egyik padon a pálmák alatt és piknikeztünk. Jóllakva ballagtunk tovább az ösvényeken, követve a jelzőtáblákat. Tátott szájjal csodáltam -pedig már láttam- a mesterien kialakitott parkokat, és az állatok helyeit melyek tökéletesen imitálják az eredeti körülményeket. A Loro Park -papagály park-egy állatmenhely. Fajmegőrzéssel, mentéssel, gyógykezeléssel, rehabilitációval foglalkoznak.

1972 óta, amikor a parkot Wolfgang Kiessling alapította és 3,2 hektáron nyitották meg 150 papagájjal , 33 hektárra nőtt, és mintegy 4000 papagájnak ad otthont, amelyek 350 fajt és alfajt képviselnek. mint sok más állat. Ez a papagájgyűjtemény a legnagyobb a világon, és a parkot az egyik fő referenciává teszi ezen állatok tanulmányozásában és megőrzésében világszerte.

A park további rekordjai közé tartozik Európa legnagyobb delfinbemutató medencéje, a világ legnagyobb beltéri pingvinkiállítása és Európa leghosszabb cápa -alagútja. Orca showja a legnagyobb hirű, mentett és gyógykezelt, de a vadonba vissza nem helyezhető orcákkal. Morgan a legnagyobb sztár. 

A delfinek és pingvinek mellett közönséges csimpánzok , nyugati gorillák , selyemmajmok , kaliforniai oroszlánfókák , keleti kiskarmú vidra , jaguárok , tigrisek , oroszlánok,leguánok , amerikai alligátor , teknősök, Galápesa halak , vöröshasú piranhák , csikóhalak és különféle cápák, ráják, rengeteg medúza faj látható.

A Loro Parque tulajdonosai egy másik parkot építettek a sziget déli részén, a Siam Park néven, amely 2008-ban nyílt meg, és Európa legnagyobb vízi parkjának vallja magát. Egyiket sem szabad kihagyni ha itt vagy.

Mire végigérsz az egészen rádesteledik, és azon kapod magad, hogy záróra... Én is igencsak meghökkentem, hogy terelgetnek kifelé, hisz úgy éreztem most jöttünk, bár lábaim már jelezték hogy egész nap igénybe vettem őket.

Hullafáradtan értünk haza, nem kellett altatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://lifetenerife.blog.hu/api/trackback/id/tr1117932883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása