Új élet Tenerifén-Life Tenerife

Új élet Tenerifén-Life Tenerife

Ráják a strandon, és jön a hurricán a Kanári szigetek felé

2022. szeptember 24. - Tenedi

2022.09.23. 

 

A mai napot elég sűrűre terveztük. Ismét le kell menni délre, Los Christianosba, egyrészt megérkezett egy adag cataflám Huból, másrészt lakóautót nézünk két helyen is , illetve ha már lent vagyunk lemegyünk a strandra. Kezdtünk a magyar bolttal, mert oda tették le a gyógyszert. Már reggel elindultunk, hamar le is értünk. Megint jó hangulatban elbeszélgettünk az ottani magyarokkal, megkóstoltuk Annamari fenséges szendóját, közben az is kiderült hogy van a magyar boltosoknak egy lakójuk ami eladó. Megvártuk a kulcsot és lecsekkoltuk. Egyel több megnézett alany. Nem hiszem hogy ez lesz a befutó, de nem szabad kihagyni egy lehetőséget sem. ezután lementünk a strandra, mert dél lévén úgysincs nyitva egyik kereskedés sem, a Candelariai meg este 7 re hivott oda minket. Meglepően kevesen voltak a strandon az augusztusihoz képest, -gondolom a sulikezdés miatt- a levegő és az óceán finom meleg volt. Olyannyira, hogy én aki irtózik a hideg viztől lubickolt mint hal a vizben. A második csobbanás előtt Mországi rosszhir kicsit beárnyékolta a napomat, el is szontyolodtam de akkor apa rohan vissza hozzám a vizből, hogy majdnem rálépett egy rájára ...Na ne bazz. És én nem voltam ott????? Bakker ugrok fel, veszem fel a vizicipőm menet közben, még a füldugóm is elfelejtettem betenni. Rohanok a vizbe és lesem árgus szemekkel hátha nekem is szerencsém lesz és bizok a nemtudomkiben hogy nem csak az az egy volt. Hiszen egyik bakancslistásom a rájákkal úszás. És láss csodát az univerzum kárpótol az előző negativ dologért, megpillantom az óceán eme fenséges és kecses lényét.

Méltóságteljesen úszik el mellettem a több mint 1 méter szélességével a homokon. Lassan, lágyan meg megiramodva suhan tova ahogy próbálom követni és minnél közelebb menni hozzá, no meg persze megérinteni. Ez utóbbi persze nem sikerül, de a boldogság eufórikus hangulatba sodor. Ujjongok mint egy kisgyerek. Aztán egy idősebb bácsi is jelzi ő is látott egyet. Rohanok oda és tényleg. Egyre többen a viz alját kémlelik, a férfiak kiváncsian, én ujjongva, a nők meg jaaaj én kimegyek úúúúristen hisztivel. Nem is értem, hisz egy csodás és békés állatot sodort eléjük az élet.. No mindegy a magam örömével és rájáival foglalkozom. Úgy tűnik az öreg spéci ebben mert ő már a 4.- et látja, úgyhogy a közelében maradok. Ekkor apa sikit fel és esik majdnem hanyatt, mert rálépett véletlenül az egyik óriási példányra ami eliramodva kicsusszant a lába alól és igy a talajt is kirántotta alóla. :-) Ő röhög én is röhögök, és látom a hatalmas csodát ellebegni. Aztán keresgélés közben látjuk, hogy rengeteg  kishal menekül a part felé. Ekkor esik le hogy a ráják elől próbálnak menedéket találni a sekély vizben, igy őket követem, mert ahonnan ők jönnek onnan várható a rája is. NNa ez beválik, bár az egyikre én is majdnem rálépek mentemben. Ugyanis alig láthatóak! Homok szinük teljesen beleolvad a homokba sőt még be is ássák magukat abba. Igy még a homok hullámok által megformált redőire sem tudsz hagyatkozni,  mert nem látszik különbség. Akkor látod őket 1. ha rálépsz 2. ha elúszik melletted. Amelyikre majdnem ráléptem pár centire ment el mellettem. Eddigre már 6an 7en a vizet mustráljuk mintha a leesett csavart keresnénk. Aki lát egyet mindig jelzi a többieknek :-) Rettentően bánom hogy a vizikamera otthon maradt, de ha most itt voltak máskor is lesznek még. El sem hiszem hogy ezt megéltem és ekkora szerencsém volt. Nem is egyet és közvetlen közelből.!!! ÚÚÚÚÚristeeeen!!!!! Legközelebb remélem már az én fotóimat vagy videómat tudom megmutatni nektek! 

Elszalad az idő, úgyhogy szedelődzködni kell. Kirázzuk a homokot minden testnyilásunkból, és megyünk az első lakóautó kereskedésbe. Itt már 3x voltuk, van is egy választott, kicsit rozzantacska, de jó feelinges. Nem is olyan drága, úgyhogy még csinositani is lehetne. Pont ott van a tulaj, igy megbeszéljük nagy nehezen a dolgokat, annyiban maradva hogy másnap visszajövünk mert még megnézünk egyet. Candeláriában a másik kereskedőnél a kiszemelt alany évszázadokkal jobban néz ki, de annyival drágább is. Úgyhogy most megy a dilemma.

Ami beleszól ebbe, hogy 24-e éjféltől maximális készültséget hirdettek a kanári szigetekre a közelgő hurrikán miatt. ez egy trópusi ciklonból alakul ki -Herminre keresztelték -most már biztos hogy végigseper felettünk, elvileg hétfő délutánig tart. Óriási mennyiségű eső fog lezúdulni rövid időn belül, úgyhogy a legnagyobb galibát talán ez okozhatja. Aki lakott vagy járt már hegyvidéken tudja ez mit jelent. Az összes kanyonra az összes szigeten külön figyelmeztetést adtak ki a lezúduló nagymennyiségű csapadék miatt. Az egyik mellett lakunk ... Ez a no comment kategória. Most feszült és készültségban van mindenki. Mi abban bizunk, hogy magasan nem sik alsó területen lakunk, igy árviztől nekünk -max rajtunk átrobogóként- nem kell tartani. Meglátjuk mondaná jóapánk. Az mindenesetre kissé riasztó, hogy ilyeneket irnak hogy minden idők legnagyobb esőzését várják, meg felfüggesztettek minden rendezvényt, az iskolákban hétfőre szünetet rendeltek el, minden önkormányzat maximális készültségi szinten van, a konzulátus vésztelefonszámokat segitő embereket toboroz, stb. Most várakozó állásponton vagyunk. Hajnali 3 előtt ébredtem, kb 4 körül kezdett el csendesen szemerkélni az eső. 

Jövök a továbbiakkal ...

A bejegyzés trackback címe:

https://lifetenerife.blog.hu/api/trackback/id/tr2917938600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása