Új élet Tenerifén-Life Tenerife

Új élet Tenerifén-Life Tenerife

A hétvégék és a hétköznapok Tenerifén

2022. október 30. - Tenedi

2022.10.23.

A hétvége és a hétköznapok közti különbség.


Nos nincs éles határvonal a szigeten a hétköznapok és a hétvégék közt. Mivel a túristák folyamatosan érkeznek a különböző járatokkal, igy a folyamatos nyüzsgés adott, bár az iskolakezdés érezhető. Mig a nyári hónapokban családok tömkelege vesz körül, mikor beköszönt az ősz, vagyis inkább a szeptember, 50 pluszos lesz az átlagkorosztály. Lecsendesedik, nyugodtabb légkör uralkodik mindenhol. Kicsit mintha szusszanna egyet a sziget, de mint tudjuk nem pihenhet hisz egész évben rendelkezésre áll. A péntek és a szombat helyi szemmel a bevásárlóhelyek telitettségével mérhető leginkább. Lakóautós életünk másik jellemzője, a parkolók megélénkült forgalma igy hétvégén. Sok helyi fiatal jár ki ezt ki azt csinálni de leginkább parkolni :-) a nagyobb parkolókba ahol mi is állni szoktunk. A minap két csajszi gurult be mellénk kb egy ajtónyitásnyira,-zárójelben jegyzem meg a parkoló üres volt- letekerték az ablakot, "rágyújtottak" másfél órát elröhigcséltek, a szokásos spanyol hangtartományban elbeszélgettek,-úgy hogy füldugóval hallottam őket- majd továbbálltak. Kissé zavaró jelenlétüket egy órán keresztül birtam, aztán hogy lássák vannak a lakóautóban ami mellett oly kedélyesen élvezik a természet örömeit, rájuk toltam a lakó dizel decibelét. Hát baromira nem érdekelte őket, már már ki birja továbbot játszottunk. 10 perc után feladtam, mondván türelemre oktat az univerzum, és visszamásztam a füldugómért duzzogva. Fél óra múlva elmentek. Egyébként itt már-már helyiként üdvözölnek, próbálnak beszélgetni a jövő menő népek, -a legtöbb egyébként kutyasétáltató. Vicces, mert amikor először itt voltunk, meglepődve konstatáltam, hogy jéé itt nincsenek kutyák, kozmetikusként felkopna az állam. Nos tévedtem. Rengeteg a kutya, sőt egy felmérés szerint 3x annyi van mint gyerek. Igaz a nyirási trend kimerül a lekopasztásban, de ez most mellékes. Pár napja hirtelen ötlettől vezérelve kitettem becsületkasszával egy kartondobozra a mandaláimat, hátha vkinek megtetszik, -nekem meg útban van. Pár nap eltelte után egyszer arra jöttünk haza hogy hármat elvittek belőlük. Én azt hittem majd 1-1 eurót dobnak a perselybe, de óriási meglepetésemre több mint 20 eurót kaptam. Mondanom sem kell nagyon fellelkesitett a dolog. Határtalan örömmel töltött el hogy vkit boldoggá tett. Apa ezen felbuzdulva kitette a papucsát és alá irta több nyelven: Láthatatlan ember meztelenül papucsban. Reméljük ez is tetszeni fog sokaknak.
Majd minden nap tekerünk 40-50 km-t-általában Puertóba- már egész jól kiismerjük magunkat a környéken. Igaz apa néha még rosszfele hajt ki a körforgalomban és az autópályáról kullog vissza duzzogva, de lássuk be nincs telefontartó a bicóján nna. :-) Egyszerűen egyébként nem tudja elengedni magát a kétkerekűn. Nem élvezi hanem feladatként végzi. Rástresszel a forgalomra kb úgy mintha autóval közlekedne. A lejtők adta féktelen szabadságot is feszkósan teljesiti, pedig óriási élmény 80-90-nel leszáguldani... A legtöbb 93 km/h volt :-)
Lassan lejár az apartman bérlése, úgyhogy egy hét és indulunk újabb tájakat parkolókat felfedezni. Puerto lenne talán a következő, de lehet egyből Los Christianosba megyünk. Majd meglátjuk. Itt San Juan de la Ramblában a temető melletti nagy parkoló kényelmes és biztonságos helyet adott. Nem túl esztétikus, mert idehordott kő, föld, és sitt alkotja, olyan mintha félbehagyták volna a tereprendezést,- egy régi banánfeldolgozó területe lehetett-de nem piszkál senki, itt a strand a bolt és a pizzéria pár méterre, a helyiek kedvesek. Rendet tettem magunk körül, összeszedtem a szemetet, stb, igy úgy érzem még pozitivabban állnak hozzánk. Egy nagy kandelláber alatt állunk, úgyhogy még hangulatvilágitásunk is van. De lejjebb is lehetne menni majdnem a part széléig, de úgy voltam vele jó ez itt, bevackoltunk. Hoztam magunkkal egy nagy fa horgonyt, amit kidekoráltam és mivel túl nagy a lakóba kitettem a parkoló bejáratába a pálmafa alá, és ráirtam a hátuljára Tőlünk Ramblának,köszönjük hogy itt lehettünk. Azt hittem majd eltűnik pár nap múlva, de még mindig ott van:-) Remélem sokáig disziti a helyet mert jól áll a pálmának.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lifetenerife.blog.hu/api/trackback/id/tr3817966574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása